In over 50 years of riding and repairing, I have never had an issue with a cast piston.
With regular preventitive maintenance, correct jetting and a good supply of lubrication, a cast piston should serve you well.
Both pistons require a warm up period, the forged one somewhat longer.
Most of the piston/bore wear in any internal combustion engine takes place when the motor is below optimum operating temp, as the piston warms up quicker than the surrounding material.
Both cast and forged pistons have their advantages and disadvantages.
I choose to use cast pistons in somewhat stockish situations, but if the motor is to be used for extreme, punishing work, then a forged piston would be my obvious choice.
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En más de 50 años de montar y reparar, nunca he tenido un problema con un pistón de fundición.
Con el mantenimiento Preventiva regular, corregir chorro y una buena cantidad de lubricación, un pistón de yeso debe servir bien.
Ambos pistones requieren un periodo de calentamiento, el forjado algo más larga.
La mayor parte del pistón / desgaste del agujero en cualquier motor de combustión interna tiene lugar cuando el motor está por debajo de la temperatura óptima de funcionamiento, cuando el pistón se calienta más rápido que el material circundante.
Ambos actores y pistones forjados tienen sus ventajas y desventajas.
Elijo usar pistones de fundición en situaciones un tanto stockish, pero si el motor se va a utilizar para el trabajo extremo, sancionar, entonces un pistón forjado sería la opción obvia.
Piston vida se puede extender por completo el calentamiento del motor antes de tener que trabajar duro!
Piston life can be extended by fully warming up the motor before being asked to work hard!